SEO chat konverzia - praktické príklady

od Boris R.


publikované 9 Mája,2017 o 9:00



Uvažovali ste už nad tým, akú silu má tento nástroj z hľadiska podpory predaja? Možno ste dospeli k názoru, že agent live chat programu by mal vedieť všetko o Vašich produktoch, respektíve o Vašich službách, ako keby bol ten, kto vie najviac o Vašom biznise?

Áno, možno 99 % z Vás by s týmto tvrdením súhlasilo, ale podľa analýz pravda je trošku inde. Vedomosti agenta a zodpovedanie otázok ad-hoc v chatovacom okne predstavuje síce najväčsí benefit, ako uspokojiť zákazníkov Vášho webu, ale v prvom rade pre majiteľa web stránok live či online chat je marketingový nástroj.


Nezodpovedanie otázok, nevedomosť ohľadom produktov a služieb úplne do detailov je nočná mora pre podnikateľa. Avšak agent, ktorý je dosť šikovný, dokáže získať kontaktné údaje na zákazníka, aby ste dokázali konečne vytvárať databázu potenciálnych zákazníkov. Mnoho ľudí si ani neuvedomuje, že to je jeden z najväčších pokladov, čo môžete mať. Prečo? Máte zoznam, na základe čoho môžete:


  • 1. pravidelne posielať newsletter zákazníkom o horúcich novinkách,
  • 2. udržiavať vzťahy so zákazníkmi,
  • 3. usporiadavať súťaže k stimulácii nákupu


Vráťme sa na chvíľu k nočnej more podnikateľa, je to naozaj tak? Ako príklad Vám uvediem nedávnu skúsenosť. Zákazník napísal na live chat, že by mal záujem o kuchyňskú linku podľa vlastnej predstavy. Ani majiteľ kuchynského štúdia by nevedel promptne stanoviť cenu a termín dodania na základe uvedenej požiadavky. V takej situácii sa ukáže sila agenta a live chatu.


Ako to vyriešil náš agent?

Veľmi elegantne:

  • ubezpečil zákazníka, že je na správnom mieste a jeho požiadavke sa bude venovať manažér biznisu,
  • vypýtal kontakt pre spätnú väzbu,
  • poprosil zákazníka aby zaslal mailom čo najviac podkladov, čo sa týka kuchynskej linky.


Čo získal majiteľ obchodu?

  • záujemcu (lead), ktorý má eminentný záujem o jeho produkt,
  • záujemcu, ktorý nemusí tráviť čas mailovaním s pracovníkmi obchodu, ale stará sa o neho manažér obchodu,
  • Kontaktné údaje – pre prípadný upsell alebo cross-sell v budúcnosti.


V nasledujúcom článku Vám priniesieme ďalšie zaujímavé poznatky ako konvertovať záujemcu na zákazníka pomocou live chatu.



Pre každý typ businesu

Zdôverte Váš projekt nášmu teamu profesionálov