Štandardné chovanie návštevníkov webshopu

od Lea T.


publikované 22 Augusta,2017 o 9:00



Nákup prostredníctvom e-shopu je v súčasnej dobe mimoriadne obľúbený, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Jednou z najväčších výhod sa z pohľadu zákazníka javia non-stop otváracie hodiny. Až potom nasleduje efektívne porovnávanie cenových relácií a výber najvhodnejšej ceny, ďalej doručenie tovaru priamo domov a samozrejme pohodlie nákupu.


Podľa štatistík zameraných na spotrebiteľské správanie na webe bolo vykázané, že štyria z piatich online záujemcov preferujú pri nákupe webshop, kde už v minulosti nakupovali. V prípade negatívnej skúsenosti s nákupom cez web sa až 82 % návštevníkov k danému portálu nevráti. Na stránkach predajcu sa registruje približne polovica kupujúcich (48 %) a 22 % sleduje ponuky predajcu cez sociálne siete (facebook). Trend nákupu prostredníctvom smartfónov neustále narastá.


Medzi tri najžiadanejšie produktové kategórie v rámci online nákupu patrí v prvom rade elektronika, ďalej oblečenie a knihy. Spomedzi online ponúk služieb sú najčastejšie vyhľadávané dovolenkové portály, portály ponúkajúce vstupenky na kultúrne podujatia a tiež portály zamerané na finančné služby.


Čoraz viac návštevníkov webshopov uvíta a aktívne využíva pri nákupe online, chatovacie okienko, pomocou ktorého ušetria množstvo času potrebného na surfovanie po stránke predajcu a je im poskytnutá promptná informácia, či už o dostupnosti tovaru, technických parametroch, dodacích podmienkach a pod.


Využitím online chatu, ktorý sa stáva moderným marketingovým nástrojom, dokáže predajca zachrániť niekoľko takých záujemcov, ktorí by bez „povzbudenia“ a usmernenia prešli na iný portál. Vďaka komunikácií s operátorom navyše kupujúci získa lepší zážitok z nakupovania, nadobudne pocit dôvery, čím sa zvýši šanca na opätovný nákup na danom webshope. Tak ako si kvalitná webová stránka vytvára zoznam štandardných otázok a odpovedí (FAQ), ktoré majú návštevníkovi pomôcť v rozhodovaní, aj cez online chat existujú štandardne FAQ, na ktoré sa operátor musí pripraviť, samozrejme v závislosti od obsahu. Iné nároky majú predsa ženy a iné muži.




Pre každý typ businesu

Zdôverte Váš projekt nášmu teamu profesionálov